On the Spot: Chris Brock

by Chiara Costantino
 

As a child, Chris Brock had nightmares after watching the Child Catcher in Ian Fleming’s Chitty Chitty Bang Bang, and learning to read with Enid Blyton’s Faraway Tree books. Relishing these frightening dreams, the twisted stories of Roald Dahl, Grimm’s Fairy Tales and the twisted stories among the Penguin “Read it Yourself” books (in particular The Magic Porridge Pot and The Enormous Turnip) he was set for a lifetime of inspiration from dark tales. Something reflected in the pictures he takes. There’s always a story behind his work – whether it lies in the composition of a fashion photograph, the lines in the faces of his male portraits, or his tableau works – there are questions being asked and answers to find. But all of that lies in the mind of the observer. Striving to challenge the people who look at his images, he uses light to create atmosphere and trigger the imagination. Having been commissioned to produce work for leading magazines such as the UK publications Sunday Times Style and Fabulous magazine, and global organisations including Singapore Airlines, ExxonMobil, Johnson & Johnson, The Ford Motor Company and Publicis Worldwide, his particular style is widely sought after, across the UK, Europe and the World.

[Scroll down for Italian translation]


(Images © Chris Brock)

More of Chris’s work here

**Italian Translation**

by Chiara Costantino
 

Da bambino, Chris Brock ebbe gli incubi dopo aver guardato l’Accalappiabambini in Chitty Chitty Bang Bang di Ian Fleming, e imparò a leggere grazie alla serie Faraway Tree di Enid Blyton. Assaporando questi sogni spaventosi, le storie bizzarre di Roald Dahl, le favole dei Grimm e le curiose storie narrate nei libri Penguin “Read it yourself” (in particolare La pappa dolce e La rapa gigante) era pronto per una vita ispirata alle favole nere. Qualcosa che si riflette nelle foto che scatta. C’è sempre una storia dietro al suo lavoro – sia che si trovi nella composizione di una fotografia di moda, nelle linee dei volti dei suoi ritratti maschili, sia nei suoi lavori di scena – ci sono domande che vengono poste e risposte da trovare. Ma tutto ciò si trova nella mente dell’osservatore. Sforzandosi di sfidare le persone che guardano le sue immagini, usa la luce per creare atmosfera e scatenare l’immaginazione. Essendogli stati commissionati dei lavori per importanti riviste come per le pubblicazioni britanniche Sunday Times Style e Fabulous magazine, e per compagnie mondiali come Singapore Airlines, ExxonMobil, Johnson & Johnson, The Ford Motor Company e Publicis Worldwide, il suo stile particolare è largamente ricercato, nel Regno Unito, in Europa e nel mondo.

 

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